Що робити, якщо загубив квиток на поїзд Україна

Що робити, якщо загубив квиток на поїзд Україна

Залізничний транспорт – найбільш очевидний спосіб подорожей для більшості з нас, звичний з дитинства. Звичайно, на інший континент потягом не доберешся, але для переміщень всередині країни – краще не придумаєш: так приємно під мірний перестук коліс милуватися видами, що пропливають за вікном, і занурюватися в непередавану атмосферу між «тут» і «там».

Кожен день тисячі українців штурмують різноманітні поїзди нашої країни – від приміських електричок до швидкісних Hyundai, нових «з голочки» і давно застарілих, комфортабельних і не дуже. Всіх їх об’єднує єдине управління, адже АТ «Українська залізниця» є абсолютним монополістом на ринку залізничних перевезень.

Щоб подорож пройшла гладко, слід ретельно до неї підготуватися. Brobank.уа познайомить вас з основними правилами, що діють в поїздах «Укрзалізниці», і підкаже, як себе вести в непередбачених ситуаціях, що робити, коли, наприклад, загублений залізничний квиток.

Чому ми вибираємо поїзди

Переваги мандрівників ґрунтуються на багатьох факторах, серед яких і фінансові можливості, і ліміт часу, і особливості маршруту. Багато з нас полюбляють літаки, а хтось переміщається тільки на особистому автомобілі. При найближчому розгляді залізничний транспорт має не менше позитивних сторін:

Подорож на потязі неабияк заощаджує ваші кошти

  • доступні ціни на квитки, що важливо для подорожі з обмеженим бюджетом. Причому вони залишаються такими попри нововведення від «Укрзалізниці»: коливання вартості залежно від дня тижня та календарного періоду;
  • рівень безпеки на порядок вище, ніж при переміщенні літаками або, тим більше, автомобільним транспортом;
  • розгалужена мережа маршрутів дозволяє дістатися до найдрібніших населених пунктів, де немає аеропортів;
  • ніяких обмежень свободи пересування: в поїзді ви можете лежати або ходити, а не сидіти сиднем всю дорогу в кріслі;
  • багаж не оглядається і зазвичай не зважується, а встановлені норми вище, ніж при авіаперельоті – до 36 кг ручної поклажі безкоштовно на будь-який вид квитка.

Звичайно, недоліків теж вистачає – загальний рівень сервісу і комфорту залишає бажати кращого, а швидкість пересування залежить від типу поїзда (деякі зупиняються на кожному полустанку, що значно збільшує час у дорозі).

Макс. ліміт: 200 000 грн.
Ставка на рік: 39,99%
Пільг. період: До 62 днів
Обслуговування: 150 грн.

Основні правила переміщення залізницею

Статус «Укрзалізниці» як монополіста безпосередньо зачіпає і нас – споживачів її послуг. З одного боку, відсутність здорової конкуренції не сприяє адекватному розвитку галузі, з іншого – мандрівникам не доводиться плутатися в правилах, що встановлюються різними перевізниками.

Плануючи поїздку, буде незайвим ознайомитися з основними нормами, встановленими в «Правилах перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України».

За одне звернення до каси можна придбати до 9 квитків

  1. Придбаний проїзний документ наділяє пасажира правом заняття одного місця у вагоні. Втім, при наявності бажання і незайнятих місць можна викупити окреме купе або поміняти клас вагона.
  2. Один пасажир має право купити до 9 квитків при одному зверненні в касу.
  3. Термін дії проїзного документа продовжується безкоштовно, коли пасажир запізнився на поїзд з вини перевізника, а також якщо йому не надали вказане у квитку місце. Доплатити доведеться у випадках запізнення з особистих причин (із заявою про це не пізніше години після відправки складу) і скасування поїздки у зв’язку з хворобою (надавши медичну довідку, можна оформити новий вояж).
  4. Одну дитину віком до 6 років можна перевозити безкоштовно без заняття нею окремого місця. Якщо дітей більше, готуйтеся до покупки проїзних документів. Крім того, дитина до 14 років не може подорожувати поїздом без супроводу дорослих і свідоцтва про народження (підійде також будь-який документ, що підтверджує вік).
  5. Можливість першочергового оформлення квитків надається наступним категоріям громадян: інвалідам; учасникам ВВВ і бойових дій; почесним залізничникам; пасажирам з дітьми до 10 років і особам, що супроводжують хворих неповнолітніх дітей; прокурорам, слідчим, суддям і держслужбовцям під час службового відрядження; пасажирам, які мають на руках виклик з приводу нещасного випадку або смерті.
  6. Для успішної посадки в вагон потрібно пред’явлення квитка, та будь-якого документа на ваш вибір, що засвідчує особу, для неповнолітніх дітей – оригіналу або копії свідоцтва про народження, для пільгових категорій – документа, що підтверджує право на пільгу.
  7. Тютюнопаління і розпивання спиртних напоїв у вагоні – під забороною.
  8. Пасажир має право на безкоштовне отримання окропу, стандартного набору медикаментів, склянок і столових приладів, швейного комплекту, настільних ігор.
Макс. ліміт: 250 000 грн.
Ставка на рік: 45%
Пільг. період: До 57 днів
Обслуговування: 0 грн.

Позаштатні ситуації

Підготовка до подорожі – справа клопітка, і в суєті зборів не завжди вдається уникнути проблем, найнеприємнішими з яких є ті, які пов’язані з проїзними документами. Багато хто вважає, що втратити квиток на поїзд або забути його вдома – значить, розпрощатися з поїздкою. Насправді не все так погано, можливість відновлення буде залежати від способу придбання квитка – одного з трьох, доступних в Україні.

Електронний квиток можна пред'явити провідникові з телефону або планшету

  1. Інтернет-сервіс. Такий документ відновити нескладно, можна заново роздрукувати електронну версію, яка була відправлена на вашу електронну пошту при покупці. Завдяки унікальному коду це можна зробити і в касі. В крайньому випадку можна пред’явити квиток провіднику на будь-якому носії (телефон, планшет, ноутбук), і його перевірять за допомогою сканера.
  2. Приват24. Аналогічна ситуація з повторною роздруківкою в терміналах самообслуговування або автоматизованій касі, для чого слід знати код квитанції.
  3. Каса «Укрзалізниці». Тут нас чекає неприємний сюрприз – відповідно до Правил перевезення пасажирів і постанови Кабміну №252 від 19.02.1997 року, загублені, вкрадені або зіпсовані квитки відновленню не підлягають. Це стосується також пільгових і безкоштовних проїзних документів. Зіпсованим вважається квиток з виправленнями, написами стороннього характеру, а також підроблений. Якщо ж документ розірваний, склеєний, обгорів або намок, його можуть відновити лише тоді, коли обсягу вцілілих даних буде достатньо для ідентифікації. В якості превентивного заходу можна сфотографувати квиток безпосередньо після придбання – якщо він буде загублений, фото слід долучити до заяви на відновлення як додатковий аргумент і спробувати вирішити проблему в приватному порядку.

У разі, коли після відправлення потягу з’ясовується, що квиток залишився у проводжаючого, останній повинен негайно пред’явити його начальнику вокзалу (не пізніше 1 години з часу відходу). На підставі телеграми або телефонограми начальнику поїзда мандрівникові буде оформлений новий проїзний документ, дійсний на весь час подорожі.

Проїзний квиток може бути загублений і після посадки на поїзд або в електричку. Якщо пасажир здатний довести факт втрати документа, штрафу він уникне, але повинен буде або придбати новий, або зійти з поїзда.

Зіпсований квиток відновлять, якщо всі необхідні дані вціліють

Електронний квиток наділений усіма повноваженнями інших видів залізничних квитків, але позбавлений їх недоліків. Втратити його неможливо, а роздруковувати зовсім не обов’язково – провідник перед посадкою в вагон зчитує спеціальним пристроєм QR-код з будь-якого носія інформації, який ви надасте.

Таким чином, відновлення проїзних документів в деяких випадках можливо – як паперових, так і електронних, а дублікати будуть юридично рівноцінні оригіналу. Але цей процес потребує від вас чимало сил, часу і нервів, а це – не ті емоції, з якими слід вирушати в дорогу. Тримайте квитки при собі, і нехай подорож буде приємною, а рейки – гладкими!

Додати коментар

Ваш e-mail не буде опублікований.