Як розмовляти з колекторами МФО

Як розмовляти з колекторами МФО

В душі кожного позичальника – діючого або потенційного – підспудно тліє жах перед звірствами колекторів. Ми, може, і в очі не бачили цих людей, але кожен з нас точно знає, що вони здатні перетворити життя на пекло, причому не локальне і вузьконаправлене, а поширене на все оточення боржника: членів сім’ї, товаришів по службі, знайомих, сусідів і т. д.

Подібні стереотипи виникли не на порожньому місці: колектори справді майстерно маніпулюють людськими слабкостями і страхами, використовуючи дієві психологічні прийоми для досягнення своїх цілей.

Brobank.уа поринув у вивчення питання, як неплатник може встояти перед терором з боку колекторів, якими, власне, вони наділені правами, у якому ключі повинне проходити спілкування і чи є шанси вийти з цієї історії без втрат.

Макс. сума: 15 000 грн.
Ставка: Від 0,37%
Термін кредиту: До 12 міс.
Мін. сума: 1 000 грн.

Колектори: хто вони

Представники цієї професії спеціалізуються на стягненні проблемних заборгованостей на користь МФО або банківської організації в позасудовому порядку і взаємодіють з клієнтами, які потрапили у боргову пастку.

Колектори займаються стягненням боргів

В Україні колекторська діяльність процвітає незважаючи на те, що вона не закріплена законодавчо. В залежності від ситуації з кредитом, ви можете зіткнутися з різними її проявами.

  1. На стадії, коли заборгованість не перевищує 30-40 днів, клієнт передається до рук спеціально організованої для цих цілей служби стягнення, яка є при кожній МФО. Співробітники цього відділу навряд чи будуть піддавати вас жорсткому пресингу – вони досить лояльні і зацікавлені в мирному вирішенні конфлікту. Мало того, виходу за рамки двостороннього спілкування може і не статися, якщо ви не будете ухилятися від розмов по телефону. Дзвінки за місцем роботи, рідним і друзям можливі тільки у разі бойкоту з вашого боку і лише з метою донести до вас як боржника необхідну інформацію.
  2. Якщо співробітникам МФО не вдалося самостійно витребувати борг, до справи залучаються колекторські компанії, і з цього моменту рівень лояльності до проблемного позичальника різко знижується. Ці організації укладають з кредитором договір комісії і працюють за певний відсоток від отриманої згодом суми або підписують договір факторингу, при якому борг фактично викуповується і повне право на стягнення переходить до колекторів. Відзначимо, що у цьому випадку компанія обов’язково повинна бути ліцензована.

Права факторингової компанії

Законних прийомів стягнення боргів налічується не так вже й багато:

  • телефонні дзвінки клієнту з 8 години ранку до 10 вечора в будні дні, причому зв’язок з контактними особами, зазначеними в договорі, може здійснюватися тільки за письмовою згодою позичальника;
  • надсилання письмових повідомлень поштою, на електронну адресу та у вигляді SMS;
  • особисті зустрічі не частіше 2-3 разів на місяць, причому виключно за попередньою домовленістю;
  • залучення сторонніх колекторських агентств або перепродаж їм проблемного кредиту.

Колектори мають право телефонувати з 8:00 до 22:00

Якщо компанія в цілому дотримується цивілізованих методів стягнення і діє в рамках законів про права людини, у ваших інтересах іти на контакт і разом просуватися до компромісу.

Заборони для колекторів

На жаль, насправді боржникам доводиться випробовувати на собі технології, що зневажають всі норми українського законодавства. Манера роботи недобросовісних колекторів, інакше званих «чорними», включає методи, які знаходяться під повною забороною:

  • загрози, шантаж, залякування не тільки самого клієнта, але і всього його оточення;
  • телефонні дзвінки в неурочний час, ночами, у вихідні або святкові дні;
  • спілкування, націлене на приниження честі і гідності;
  • необґрунтоване збільшення боргової суми;
  • введення клієнта в оману, коли той, хто телефонує представляється, скажімо, співробітником поліції, слідчим, прокурором, загрожує кримінальною відповідальністю, арештом, вилученням власності і т. п.;
  • розголошення приватної інформації про боржника без його особистої на те згоди.

Цей список далеко не повний, бо фантазія «чорних» колекторів безмежна, а про етичні норми вони навіть не чули. Навчання співробітників в цих організаціях проводиться за певними лекалами, розробленими для виявлення больових точок клієнта і впливу саме на них.

Як показує досвід, з подібними колекторами конструктивно розмовляти і домовлятися про розстрочення або реструктуризацію неможливо, усі їхні дії спрямовані на досягнення єдиної мети: за допомогою психологічного тиску змусити вас розрахуватися з кредитором.

Макс. сума: 500 000 грн.
Ставка: Від 0,01%
Термін кредиту: До 5 років
Мін. сума: 5 000 грн.

Як правильно вибудовувати спілкування

Кожен позичальник, що проштрафився, повинен усвідомлювати, що з передачею його боргу колекторам нічого не змінюється з юридичного боку, та й правові інструменти стягнення залишаються незмінними. Непорушність позиції – головна зброя проти вимагачів, яка залишить їм досить обмежене поле для маневру:

  • кроки назустріч у вигляді послаблень і поступок;
  • звернення в суд;
  • невеликий шанс повного списання боргу.

Якщо ж ви опинилися в ситуації, коли незнайомий голос у телефонній трубці починає вимагати виплати заборгованості по кредиту, дотримуйтесь наступних порад.

Як розмовляти з колекторами по телефону

1. Зберігайте присутність духу і спокій, пам’ятайте, що опонент прагне вибити вас з колії, змусити нервувати і підштовхнути до необдуманих вчинків. Чуєте погрози і неприкрите хамство – обривайте розмову.

2. Запропонуйте колектору представитися, назвати свою посаду і компанію, від імені якої він дзвонить. Обов’язково запишіть ці дані.

3. Фіксуйте кожен факт спілкування з колекторами, включайте диктофон при особистій бесіді, зберігайте всі отримані листи.

4. Вимагайте пред’явлення претензії в письмовому вигляді, але не розголошуйте при цьому персональні дані – справжній добросовісний колектор і так володіє цими відомостями.

5. Розмовляйте впевнено, не виправдовуйтеся і не захищайтеся. Донесіть інформацію про те, що від боргів не ховаєтеся і плануєте платити. Уточніть актуальність реквізитів.

6. Цінним листом відкликайте з МФО свою згоду на зберігання і обробку особистих даних.

7. Не піддавайтеся на погрози – без рішення суду ніхто не має права виселити вас з житла або відібрати будь-яке майно. Те саме стосується інкримінування статті за шахрайство.

8. Дійте на випередження – погрожуйте скаргами на образливу поведінку співробітника або наполягайте на подачі позову до суду.

9. У разі, коли маніпуляції колектора виходять за рамки закону, викликайте поліцію або пишіть в правоохоронні органи відповідні заяви.

10. На всяк випадок, щоб уникнути списання коштів, заблокуйте карти, реквізити яких можуть бути відомі МФО.

Макс. сума: 50 000 грн.
Ставка: Від 10%
Термін кредиту: До 36 міс.
Мін. сума: 1 000 грн.

Висновки

Насправді будь-яка факторингова компанія обмежена у виборі по-справжньому загрозливих вам засобів тиску. На відміну від великих заставних кредитів, жодна невиплачена мікропозика не позбавить вас квартири, автомобіля або інших цінностей.

Діяльність колекторів законодавчо не врегульовано

Зміна номера телефону або блокування викликів від невідомих абонентів позбавить від необхідності розмовляти з колекторами. Пам’ятайте, що люди, які вам докучають, не наділені особливими правами чи повноваженнями, їх діяльність не врегульована законодавчо, тому всі дзвінки, погрози і можливі приходи додому – не більш ніж порожній струс повітря, який в будь-який момент можна припинити зверненням до правоохоронних структур, юристів або антиколекторів.

Тим не менш, борги нікуди не подінуться, і це питання необхідно врегулювати. Буде це реструктуризація, позика на погашення кредиту (рефінансування) або суд – вибір залишається за вами.

Додати коментар

Ваш e-mail не буде опублікований.