Вартість автостраховки в Україні

Вартість автостраховки в Україні

Знамените гасло «Автомобіль – не розкіш, а засіб пересування!» вже 90 років тільки нарощує свою актуальність. Які б економічні удари не обрушувалися на нашу країну, динаміку зростання кількості транспорту на дорогах вони збити не в змозі. Свобода пересування, швидкість, зручність, економія часу завжди будуть стояти на першому місці і схиляти людей до покупки власного авто.

Чим більше учасників дорожнього руху, тим вище сумний відсоток непередбачених подій і різного роду ДТП. Тому кожен власник транспортного засобу в Україні повинен включитися до системи автострахування, призначеної для захисту майнових інтересів від всіляких ризиків.

Brobank.уа розкриває тонкощі такої животрепетної для всіх автолюбителів теми: чи потрібно взагалі оформляти страховку, скільки це буде коштувати, зміни, які очікують нас в році, що наступив.

Різновиди страховки

Система автострахування в багатьох країнах працює за схожими принципами і ділиться на обов’язковий і добровільний підвиди. У першому випадку відсутність поліса загрожує нарахуванням штрафів згідно ст.126 Цивільного кодексу (425 – 850 гривень в 2019 році), у другому – його наявність залежить суто від бажання автовласника.

В Україні даний сегмент страхування активно розвивається і б’є всі рекорди як з фінансових надходжень, так і з відрахувань. Згідно з офіційними звітами Національної комісії, відповідальної за державне регулювання в області ринку фінансових послуг, загальний грошовий фонд автострахування виріс майже на 100% тільки за останні чотири роки.

ОСЦПВ (в народі – «автоцивілка»).

Являє собою обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності на території України власників наземних транспортних засобів. До останніх відноситься весь транспорт, що виїжджає на проїжджу частину (за винятком велосипедів), який повинен мати поліс, починаючи з першого дня експлуатації.

На любой автотранспорт должен быть оформлен страховой полис

ОСЦПВ забезпечує статус повноправного учасника дорожнього руху і покриває збитки третій стороні, яка постраждала в ДТП з вини власника «автоцивілки». Компенсацію збитків з ОСЦПВ бере на себе страхова компанія, що оформила поліс.

Страховий захист охоплює наступні ризики:

  • пошкодження транспортним засобом об’єктів власності (автомобілі, огорожі, опори та ін.);
  • збиток, нанесений здоров’ю або життю потерпілих фігурантів ДТП.
Макс. ліміт: 200 000 грн.
Ставка на рік: 48%
Пільг. період: До 92 днів
Обслуговування: Від 0 грн.

ОСЦПВ не відшкодовує збитки в таких випадках:

  • викрадення транспортного засобу;
  • псування або знищення автомобіля в результаті хуліганських дій, техногенних катастроф або стихійного лиха;
  • моральний збиток.

Винуватець аварії в будь-якому випадку не може розраховувати на компенсацію ремонту власного авто, ці ризики покриваються за допомогою оформлення добровільної страховки – КАСКО.

Виплати за «автоцивілкою» мають певний ліміт і не завжди відшкодовують повну вартість збитку: в цьому випадку власник поліса оплачує різницю зі своєї кишені. Після експертизи представниками страхової компанії проводиться оцінка майнової шкоди, на час якої (10 днів) заморожуються всі ремонтні процеси.

Калькулятор виплат бере до уваги наступні фактори:

  1. Кількість автомобілів, які постраждали в ДТП.
  2. Ринкова вартість пошкодженого транспортного засобу і ступінь його зносу.
  3. Рівень збитку, обсяг відновлювальних робіт.

У разі травм і людських жертв:

ОСЦПВ відшкодує гроші при втраті працездатності

  1. Відшкодування витрат на лікування та у зв’язку з тимчасовою або частковою втратою працездатності.
  2. Серйозні пошкодження, що призвели до інвалідності, компенсуються виходячи з присвоєної групи (від 12 до 36 мінімальних зарплат).
  3. Смертельний випадок – поетапні виплати протягом року 12 мінімальних заробітних плат.

Законом передбачено звільнення від необхідності оформлення ОСЦПВ окремих категорій громадян:

  • інваліди першої групи та водії їх персональних транспортних засобів;
  • учасники бойових дій;
  • інваліди війни.

Пільгові умови (знижка 50%) при наявності підтверджуючих документів отримують:

  • пенсіонери;
  • учасники війни;
  • інваліди II групи;
  • потерпілі від аварії на Чорнобильській АЕС (I-II категорії).
Сума позики: 10 000 грн.
Термін позики: 1-30 днів
Ставка на день: 1,6%
Кредитна історія: Будь-яка

Вартість ОСЦПВ

Ціна страховки не є фіксованою, вона залежить від ряду індивідуальних факторів. При цьому держава здійснює контроль над формуванням кінцевої вартості, тому жодна страхова компанія не має права в односторонньому порядку нав’язувати власні тарифи.

До ціни входить:

  • термін дії поліса (від 15 діб в окремих випадках і до 1 року);
  • тип транспортного засобу, рік випуску, марка, модель, вантажопідйомність і обсяг двигуна;
  • місце реєстрації авто: у Києві та інших містах-мільйонниках страховка обійдеться набагато дорожче, ніж в селищах з населенням менше 100 тисяч чоловік, де встановлена мінімальна такса;
  • репутація водія, його стаж за кермом;
  • зареєстровані факти страхових випадків, наявність пільг;
  • активне використання транспортного засобу, наприклад, в якості таксі.

Розрахувати вартість ОСАГО можна на сайті компанії

Приблизну вартість можна розрахувати самостійно, використовуючи спеціальну формулу, на офіційному порталі за допомогою калькулятора або в представництві компанії, куди слід надати всі необхідні відомості.

Подорожчання полісів

Минулий рік ознаменувався початком реформування системи автострахування. Згідно з розпорядженням Нацкомфінпослуг «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів щодо ОСЦПВ ВНЗ», з 21.09.2019 року помінялися у бік збільшення ліміти виплат (на 30%). Так, максимальна ставка у разі пошкодження транспортного засобу встановлена на рівні 130 тисяч гривень (проти 100 тисяч у 2019 році та 50 тисяч – у 2016 році). Збиток, нанесений здоров’ю, тепер оцінюється в 260 тисяч гривень (до цього – 200 тисяч).

Незважаючи на те, що страхові компанії обтяжуються значними додатковими витратами, кінцева вартість «автоцивілки» в 2020 році зросте не більше ніж на 10-15%, що можна порівняти з рядовим зростанням цін в країні. Різке збільшення стримується як високою конкуренцією на ринку автострахування, так і жорсткою позицією державного регулятора. Базовий платіж залишається фіксованим (180 гривень), а підвищення вартості відбудеться за рахунок перерахунку коефіцієнтів.

Крім зростання рівня компенсацій з’явився цілий ряд важливих нововведень:

  1. Власники електромобілів тепер можуть розраховувати на знижку в 10%, а для авто без української реєстрації коефіцієнт підвищується до 5-10% (за вибором страховика) проти недавніх 4%.
  2. Формування територіального коефіцієнта буде залежати не від місця реєстрації автомобіля, а від місця проживання (реєстрації) його власника. Киянам поліс ОСЦПВ обійдеться набагато дорожче, ніж громадянам, які проживають в невеликих населених пунктах.
  3. Модернізується система бонус-малус. Акуратні водії позбавляються частини преференцій – коефіцієнт становитиме 0,9%, зате для порушників дорожнього порядку він зросте в 1,8 рази.
  4. Електронний поліс виграє в ціні в порівнянні з паперовим. Коефіцієнт 0,9 зменшить середню вартість на 10%.
  5. Процедура виплати компенсації скоротиться з 90 до 60 днів, при цьому передбачені штрафні санкції щодо страхових компаній, які порушили терміни (до 20% від загальної суми виплати).
Макс. сума: 300 000 грн.
Ставка: Від 10%
Термін кредиту: До 60 міс.
Мін. сума: 1 500 грн.

До 01.03.2020 року укладення договорів автострахування можливе з використанням бланків полісів старого зразка.

Таким чином, ОСЦПВ в Україні розвивається і наближається до європейських стандартів. Необхідність обов’язкового страхування і невисока вартість дозволили «автоцивілці» значно обігнати добровільне КАСКО (так, за перші 9 місяців 2019 року були укладені договори ОСЦПВ в кількості 6,1 мільйона, а КАСКО – всього 0,54 мільйона). Це дозволяє стверджувати, що близько 90% українських автолюбителів є власниками «автоцивілки».

Понад 6,1 мільйонів українців вже користуються ОСЦПВ!

Проте вітчизняному автострахуванню ще є, куди прагнути, адже в країнах Європи шкода, завдана здоров’ю і життю, ставиться понад усе, а виплати можуть досягати 1 мільйона євро на кожного потерпілого в ДТП.

І найголовніший висновок: жодна найкраща страховка не є приводом для безвідповідальної поведінки на дорозі. Зіпсований автомобіль можна полагодити або купити новий, чого не скажеш про життя або здоров’я людини. Нехай «автоцивілка», оформлена за всіма правилами в надійній страховій компанії, ніколи вам не стане в нагоді!

Додати коментар

Ваш e-mail не буде опублікований.